Poučenie o práve spotrebiteľa podať obchodníkovi žiadosť o nápravu
Zákazník, ktorý je fyzickou osobou – spotrebiteľom má právo obrátiť sa na obchodníka – spoločnosť Balla s. r. o., so sídlom Jedľová 8597/6, Bratislava – mestská časť Vrakuňa 821 07, SR, IČO: 55 679 722, so žiadosťou o nápravu, zaslanú na e-mailovú adresu obchodníka info@stahovaniebala.sk, ak medzi zákazníkom – spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, alebo ak sa zákazník – spotrebiteľ domnieva, že obchodník inak porušil jeho práva.
Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, alebo ak na ňu neodpovie do 30 (tridsiatich) dní odo dňa jej odoslania, zákazník má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa príslušných ustanovení zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov – podaním návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu a pokúsiť sa o dosiahnutie dohody o vyriešení sporu zákonom stanoveným postupom. Zároveň, ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, obchodník informuje zákazníka – spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi zákazníkom – spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa vzťahuje na spory medzi obchodníkom a zákazníkom – spotrebiteľom, ktorý mal ku dňu uzatvorenia zmluvy, bydlisko, alebo miesto obvyklého pobytu v Slovenskej republike, alebo inom členskom štáte Európskej únie, než je členský štát Európskej únie v ktorom má sídlo obchodník.
Subjektom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov je:
Slovenská obchodná inšpekcia
Ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
so sídlom: Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27, Slovenská republika
email: ars@soi.sk , adr@soi.sk
pričom bližšie informácie sú dostupné na
https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
alebo príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR, pričom zoznam je dostupný na internetovej stránke
Zákazník môže v prípade zmluvy uzavretej elektronicky využiť na alternatívne riešenie svojho sporu platformu riešenia sporov on-line, ktorá je dostupná na webovom sídle http://ec.europa.eu/consumers/odr/.