Všeobecné obchodné podmienky

Balla s. r. o.

Sídlo: Jedľová 8597/6, Bratislava – mestská časť Vrakuňa 821 07, Slovenská republika

IČO: 55 679 722

DIČ: 2122090509, IČ DPH: SK2122090509

Spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka č.: 172923/B

Telefónne číslo: +421 948 366 513

E-mail: info@stahovaniebala.sk

Všeobecné obchodné podmienky platné a účinné odo dňa 01.07.2024.

I. PREAMBULA

  1. Obchodník – spoločnosť Balla s. r. o. je spoločnosťou poskytujúcou komplexné služby v oblasti sťahovania a vypratávania bytových, alebo rodinných domov, kancelárií, skladov, či rôznych iných priestorov, vrátane poskytovania služieb nakladania/vykladania, prepravy, svojpomocného sťahovania, baliacich služieb, odvozu odpadu a iných súvisiacich služieb rôzneho druhu podľa dohody Zmluvných strán.
  2. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy uzavretej medzi Zmluvnými stranami s výnimkou, ak Obchodník a Zákazník uzatvoria osobitnú zmluvu, v ktorej si výslovne dohodnú podmienky odlišné od týchto VOP, pričom v takom prípade majú podmienky dohodnuté v osobitnej zmluve prednosť pred týmito VOP. Zmluvné strany sa zároveň dohodli, že použitie jednotlivých ustanovení týchto VOP a/alebo Zmluvy, môže byť vylúčené, alebo pozmenené písomnou dohodou Zmluvných strán.
  3. Právne vzťahy medzi Obchodníkom a Zákazníkom – Spotrebiteľom, výslovne neupravené týmito VOP sa riadia všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a inými platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Právne vzťahy medzi Obchodníkom a Zákazníkom – Podnikateľom, výslovne neupravené týmito VOP sa riadia všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a inými platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Zákazník – Podnikateľ zároveň berie na vedomie, že pre záväzkové vzťahy medzi ním a Obchodníkom platia pravidlá týchto VOP, ako aj Reklamačného poriadku primerane, okrem iného aj s poukazom na príslušné ustanovenia vzťahujúce sa na Zákazníkov – Podnikateľov.
  4. Tieto VOP, vrátane Reklamačného poriadku sú dostupné na Webovom sídle Obchodníka. Je povinnosťou každého Zákazníka, resp. Záujemcu o Služby, aby sa pred uzavretím Zmluvy s Obchodníkom podrobne oboznámil s týmito VOP a Reklamačným poriadkom, ako aj s inými súvisiacimi dokumentmi dostupnými, alebo poskytnutými zo strany Obchodníka Zákazníkovi.

 II. DEFINÍCIE A VÝKLAD

  • Zmluvné strany berú na vedomie, že ustanovenia tohto článku VOP majú okrem definičného charakteru a účelu aj charakter, resp. účel normatívny, teda stanovujúci práva a/alebo povinnosti Zmluvných strán, a preto ustanovenia tohto článku sú pre Zmluvné strany rovnako záväzné ako ostatné ustanovenia týchto VOP.
  • Záhlavia jednotlivých článkov sú pripojené len pre ľahšiu orientáciu a nemajú žiadny vplyv na výklad týchto VOP.
  • Pokiaľ z týchto VOP nevyplýva niečo iné, slová použité v týchto VOP v jednotnom čísle sa vzťahujú aj na množné číslo a naopak. Slová použité v mužskom rode budú zahŕňať aj ženský rod a stredný rod.
  • Pojmy a výrazy definované a použité v týchto VOP sa zhodujú s významom pojmov a výrazov vo všetkých záväzkových právnych vzťahoch medzi Zmluvnými stranami, pokiaľ nie je všeobecne záväzným právnym predpisom ustanovené alebo Zmluvnými stranami výslovne dojednané inak. Výrazy s veľkým počiatočným písmenom uvedené v týchto VOP majú nasledovný význam:
  • Civilný sporový poriadok znamená zákon č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok v znení neskorších predpisov;
  • Cena znamená odplatu, ktorú sa Zákazník zaväzuje uhradiť Obchodníkovi za poskytnuté Služby;
  • Cenník znamená aktuálne platný cenník služieb Obchodníka, ktorý obsahuje výpočet odmien za jednotlivé Služby ponúkané Obchodníkom, a ktorý je dostupný na Webovej stránke;
  • Nariadenie GDPR znamená Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) v znení neskorších predpisov;
  • Občiansky zákonník znamená zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov;
  • Obchodník znamená obchodná spoločnosť Balla s. r. o., so sídlom Jedľová 8597/6, Bratislava – mestská časť Vrakuňa 821 07, SR, IČO: 55 679 722, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka č.: 172923/B;
  • Obchodný zákonník znamená zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov;
  • Podnikateľ znamená osoba (i) zapísaná v príslušnom obchodnom registri, (ii) ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, (iii) ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, (iv) osoba ktorá uzatvára Zmluvu v rámci svojej podnikateľskej činnosti, alebo v súvislosti s ňou, alebo (v) osoba, ktorá uvedie v Zmluve svoje IČO;
  • Prevádzkovateľ znamená prevádzkovateľ osobných údajov, ktorým je Obchodník;
  • Reklamačný poriadok znamená dokument, vydaný Obchodníkom k zabezpečeniu rýchleho a správneho postupu pri vybavovaní Reklamácií, sťažností a podnetov, a pre účely riadnej informovanosti Zákazníkov o podmienkach a spôsobe uplatnenia Reklamácie poskytovaných Služieb, sťažností a podnetov;
  • Reklamácia znamená písomné podanie Zákazníka, ktoré obsahuje žiadosť Zákazníka o preverenie kvality, vytknutie vád, či iných nedostatkov vo vzťahu k Službám podľa Reklamačného poriadku a príslušných právnych predpisov;
  • Služby znamenajú služby poskytované zo strany Obchodníka Zákazníkovi, ktoré sú dostupné na poskytnutie v oblasti podnikateľskej činnosti Obchodníka, pričom na účely týchto VOP sa službami rozumejú služby spočívajúce najmä, nie však výlučne v sťahovaní a vypratávaní bytových, alebo rodinných domov, kancelárií, skladov, či rôznych iných priestorov, nakladaní/vykladaní, preprave, služby súvisiace so svojpomocným sťahovaním (vrátane prenájmu/požičania baliaceho materiálu a pod.), baliace služby, montáž a demontáž hnuteľných vecí, odvoz odpadu a iné súvisiace služby;
  • Spotrebiteľ znamená fyzická osoba, ktorá v súvislosti so Zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania;
  • Tretia osoba znamená akákoľvek fyzická osoba odlišná od Záujemcu o Služby, Zákazníka a/alebo Obchodníka;
  • VOP znamená tieto všeobecné obchodné podmienky v platnom znení;
  • Webové sídlo znamená webová stránka Obchodníka https://stahovaniebala.sk/ 
  • Zákazník znamená osoba, ktorá prostredníctvom uzatvorenia Zmluvy vstupuje do záväzkového vzťahu s Obchodníkom na účely využitia Služieb;
  • Zákon o alternatívnom riešení sporov znamená zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
  • Zákon o ochrane osobných údajov znamená zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
  • Zákon o ochrane spotrebiteľa znamená zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
  • Záujemca o Služby znamená každá osoba, ktorá si prehliada Webové sídlo a získava z neho informácie a každá osoba, ktorá má v záujme uzatvoriť s Obchodníkom Zmluvu; Uzatvorením Zmluvy vstupuje Záujemca o Služby do postavenia Zákazníka;
  • Zmluva znamená zmluva o poskytovaní služieb , uzatvorená medzi Obchodníkom a Zákazníkom na diaľku, dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného, alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Obchodníka a Zákazníka, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, alebo telefónu, predmetom ktorej je poskytnutie dojednaných Služieb Obchodníka Zákazníkovi podľa podmienok predmetnej Zmluvy a týchto VOP;
  • Zmluvné strany znamená zmluvné strany záväzkovo právneho vzťahu, a to Obchodník a Zákazník, ktorí uzavreli Zmluvu.

III. UZAVRETIE ZMLUVY

  • Zákazník týmto vyhlasuje, že je plne spôsobilý a oprávnený uzavrieť Zmluvu a zaväzuje sa splniť všetky záväzky vyplývajúce mu zo Zmluvy.
  • Aktuálna ponuka Služieb poskytovaných Obchodníkom s ich bližšou špecifikáciou, je uverejnená a dostupná na Webovom sídle, alebo komunikovaná Zákazníkovi v rámci telefonického/písomného dopytu na Obchodníka.
  • Záujemca o Služby je oprávnený zadať konkrétnu požiadavku na poskytnutie Služieb Obchodníkovi nasledovnými spôsobmi:
  • telefonicky;
  • e-mailom; alebo
  • prostredníctvom kontaktného formulára dostupného na Webovom sídle.
  • Záujemca o Služby je povinný v rámci požiadavky na poskytnutie Služieb jedným zo spôsobov uvedených v odseku 3.3 tohto článku VOP uviesť Obchodníkovi najmä, nie však výlučne svoje identifikačné a kontaktné údaje, druh požadovaných Služieb a rozsah ich poskytnutia, popis tovaru, alebo hnuteľných vecí, ktoré majú byť predmetom poskytovania Služieb, uviesť miesto, kde majú byť Služby poskytnuté (prípadne adresa nakládky a vykládky) a požadovaný termín, kedy majú byť Služby poskytnuté a prípadné iné údaje, požadované Obchodníkom.
  • V nadväznosti na požiadavku na poskytnutie Služieb Zákazníka adresovanú Obchodníkovi, je Obchodník oprávnený predložiť Zákazníkovi cenovú ponuku požadovaných Služieb, a to písomne, elektronicky, alebo v ústnej forme, ktorá obsahuje návrh Ceny za poskytnutie požadovaných Služieb, spolu s uvedením údajov a bližšej špecifikácie o požadovaných Službách, označenie Zmluvných strán (t.j. v rozsahu uvedenia identifikačných a kontaktných údajov) a prípadné uvedenie ďalších údajov uvedených v odseku 3.4 tohto článku VOP.
  • Zmluva medzi Zmluvnými stranami je uzatvorená momentom záväzného akceptovania cenovej ponuky Obchodníka Zákazníkom, a to písomne, elektronicky, alebo v ústnej forme. Pre vylúčenie pochybností sa Zmluva považuje za uzatvorenú aj v prípade, ak Záujemca o Služby odošle Obchodníkovi požiadavku na poskytnutie Služieb spôsobom podľa bodu 3.3, písm. (ii) alebo (iii) tohto článku VOP, a následne dôjde k uzatvoreniu Zmluvy ústne, resp. telefonicky. Akákoľvek zmena Zmluvy po jej uzatvorení je možná výhradne po vzájomnej dohode Obchodníka a Zákazníka.
  • Záväzným akceptovaním cenovej ponuky Zákazník zároveň výslovne potvrdzuje, že je oboznámený s povinnosťou zaplatiť Cenu za Služby, vrátane iných, určených nákladov Obchodníka.
  • Uzavretie Zmluvy je podmienené potvrdením (v písomnej, elektronickej, alebo ústnej forme) Zákazníka o oboznámení sa s týmito VOP, Reklamačným poriadkom, a prípadnými inými dokumentmi Obchodníka, o čom Obchodník Zákazníka náležite poučí.
  • Zákazník uzavretím Zmluvy výslovne súhlasí s poskytnutím Služieb pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy podľa článku VII odsek 7.1 týchto VOP, ak sa Zmluvné strany dohodli na plnení Zmluvy a poskytovaní Služieb pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy, a berie na vedomie, že po úplnom poskytnutí Služieb stráca právo na odstúpenie od Zmluvy. Zákazník výslovne potvrdzuje, že o skutočnostiach podľa predchádzajúcej vety bol zo strany Obchodníka riadne poučený.
  • Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov Obchodníka a Zákazníka v zmysle týchto VOP a Zmluvy.

IV. DODACIE PODMIENKY

  • Na základe Zmluvy sa Obchodník zaväzuje poskytnúť Zákazníkovi požadované Služby riadne a včas.
  • Obchodník si splní svoju povinnosť poskytnúť Zákazníkovi požadované Služby riadne a včas tak, že Zákazníkovi Služby poskytne spôsobom, v/na dojednanom mieste a termíne dodania a podľa podmienok uzatvorenej Zmluvy.
  • Pre vylúčenie pochybností, miestom poskytnutia Služby je miesto uvedené v Zmluve, napríklad pri sťahovacích službách je to miesto vykládky, pri úschove/uskladnení je to spravidla sklad Obchodníka, alebo prípadne iné miesto, na ktorom sa dohodli Zmluvné strany v Zmluve.
  • Zákazník berie na vedomie, že za podmienok stanovených v týchto VOP môže dôjsť zo strany Obchodníka k jednostrannej zmene termínu (času), resp. doby dodania poskytnutia Služieb.
  • K zmenám podľa odseku 4.4 tohto článku VOP môže dôjsť zo strany Obchodníka v dôsledku objektívnych okolností, a to z vážnych prevádzkových a/alebo organizačných dôvodov na strane Obchodníka, alebo z dôvodov vyššej moci. Za predpokladu, že nastanú skutočnosti, ktoré majú za následok, alebo môžu mať za následok zmeny v dodacej lehote pri poskytovaní Služieb, prípadne vedú, alebo môžu viesť k obmedzeniu rozsahu Služieb, ktoré majú byť poskytované, je Obchodník povinný o predmetných skutočnostiach informovať bezodkladne Zákazníka zaslaním e-mailovej správy na e-mailovú adresu Zákazníka uvedenú v Zmluve, telefonicky, alebo iným vhodným spôsobom, spolu s návrhom náhradného termínu poskytnutia Služieb.

V. CENA ZA POSKYTOVANIE SLUŽIEB

  • Poskytovanie Služieb Obchodníkom je spoplatnené, a to v zmysle aktuálne platného Cenníka. Obchodník si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť Cenník poskytovaných Služieb, nie však vo vzťahu ku konkrétnej dodávke Služieb, kde už došlo k potvrdeniu resp. uzavretiu Zmluvy.
  • Zákazník sa zaväzuje uhradiť Obchodníkovi za Služby Cenu dojednanú v Zmluve. Zákazník berie na vedomie, že vzhľadom na charakter poskytovaných Služieb Cenu nie je možné vždy určiť vopred, a preto za Cenu dojednanú v Zmluve sa nepovažuje vždy len fixná suma, ale aj suma dojednaná určením spôsobu jej výpočtu (napríklad hodinovou sadzbou a predpokladaným počtom hodín vynaložených na poskytovanie Služieb), a to všetko v súlade s Cenníkom. Zákazník zároveň berie na vedomie, že do celkovej Ceny môžu byť zarátané aj ďalšie náklady a poplatky, ktoré nemožno určiť vopred, a ktoré súvisia s poskytovanými Službami (napríklad náklady v súvislosti s likvidáciou odpadu, náklady na dopravu, diaľničné, mýtne poplatky a pod.). Dojednanie Ceny podľa tohto odseku VOP bude vždy oznámené Zákazníkovi pred uzavretím Zmluvy, ak sa Zmluvné strany nedohodnú osobitne inak.
  • V prípade, ak v priebehu poskytovania Služieb, dôjde zo strany Zákazníka k zmene požadovaných Služieb, Obchodník je oprávnený poskytnúť Zákazníkovi zmenené Služby. Zmena Zmluvy (poskytnutia Služieb) je v takomto prípade možná dohodou Zmluvných strán. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností Zákazník v tomto prípade berie na vedomie, že je povinný uhradiť prípadne zmenenú Cenu služieb podľa Cenníka, a to vo výške zohľadňujúcej skutočne poskytnuté Služby Obchodníkom.
  • Úhradu Ceny za Služby Zákazník realizuje prevodom na bankový účet Obchodníka.
  • Zákazník berie na vedomie, že ako podklad pre zaplatenie Ceny za Služby slúži faktúra Obchodníka s náležitosťami riadneho daňového dokladu doručená Zákazníkovi po poskytnutí Služieb poštou, alebo osobne, prípadne elektronická faktúra vystavená Obchodníkom a doručená na e-mailovú adresu Zákazníka uvedenú v Zmluve. Faktúra je splatná do 14 (štrnástich) dní odo dňa jej vyhotovenia, ak nie je na príslušnej faktúre uvedená iná lehota splatnosti; v takom prípade ma lehota splatnosti uvedená na príslušnej faktúre prednosť pred lehotou splatnosti uvedenou v týchto VOP.
  • Cena sa považuje za uhradenú dňom pripísania peňažných prostriedkov v správnej výške na bankový účet Obchodníka. Dňom pripísania peňažných prostriedkov v správnej výške na bankový účet Obchodníka si Zákazník splní svoju povinnosť uhradiť Cenu spojenú s poskytovaním Služieb.
  • V prípade omeškania Zákazníka – Podnikateľa s úhradou Ceny, je Obchodník oprávnený požadovať od Zákazníka – Podnikateľa zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z dlžnej čiastky za každý deň omeškania s úhradou príslušnej Ceny.

VI. PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN

  • Obchodník sa zaväzuje poskytovať Služby bezpečným spôsobom a s odbornou starostlivosťou a v súlade s platnými právnymi predpismi.
  • Obchodník je povinný poskytovať Zákazníkovi Služby podľa dohodnutého druhu a v dohodnutom rozsahu, kvalite a termínoch, a podľa podmienok Zmluvy.
  • Obchodník je povinný hnuteľné veci prevzaté od Zákazníka riadne opatrovať a v prípade potreby tieto riadne zabaliť a chrániť pred poškodením, scudzením a zničením.
  • Obchodník poskytuje služby nakladania a odvozu všetkých bežných a štandardných druhov odpadov, ktoré sa v nehnuteľnostiach obvykle nachádzajú. Obchodník nevystavuje potvrdenie o likvidácií odpadu, ani nepotvrdzuje potvrdenia o vyradenom majetku, ak tieto Služby neboli u neho osobitne objednané.
  • Obchodník je oprávnený poskytovať Služby osobne, prostredníctvom svojich zamestnancov, zmluvných partnerov a/alebo prostredníctvom tretích osôb (subdodávateľov). Obchodník zodpovedá za výber zmluvných partnerov, alebo subdodávateľov a tiež zodpovedá za poskytovanie Služieb z ich strany tak, ako keby poskytovanie Služieb zabezpečoval a vykonával sám.
  • Zákazník je povinný poskytnúť Obchodníkovi všetku nevyhnutnú súčinnosť potrebnú na plnenie záväzkov Obchodníka stanovených Zmluvou, vrátane sprístupnenia miesta poskytovania Služieb, resp. miesta nakládky/vykládky, ak ide o sťahovacie Služby a oznámiť mu všetky skutočnosti, ktoré sú nevyhnutné na riadne plnenie záväzkov stanovených Zmluvou alebo takéto plnenie záväzkov uľahčia. Zmluvné strany sa zaväzujú navzájom sa včas informovať o všetkých skutočnostiach rozhodujúcich pre poskytovanie Služieb podľa Zmluvy.
  • Zákazník je povinný doručiť Obchodníkovi súpis hnuteľných vecí, ktoré majú byť predmetom poskytovania Služieb najneskôr deň pred začatím poskytovania Služieb Obchodníkom, ak sa Zmluvné strany výslovne nedohodnú inak (napr. v prípade, ak Obchodník pred poskytovaním Služieb vykonal osobne obhliadku priestorov a vecí, ktoré sú predmetom poskytovania Služieb).
  • Zákazník berie na vedomie, že v súvislosti s poskytovaním Služieb Obchodník nenakladá s nasledovnými vecami, a tieto sú vylúčené z prepravy, alebo predmetu poskytovania Služieb:
  • zvieratá a biologický odpad;
  • veci, ktorých preprava po vozovke alebo akákoľvek iná dispozícia s nimi podlieha národným alebo medzinárodným predpisom o nebezpečných látkach alebo podlieha iným predpisom, alebo ktorých preprava alebo akákoľvek iná dispozícia s nimi môže byť nebezpečná, nakoľko svojimi vlastnosťami môžu spôsobiť ujmu na zdraví osôb alebo škodu na majetku či môžu inak ohroziť riadnu prepravu, a to predovšetkým preprava nebezpečných chemických látok a chemických prípravkov, jedov, výbušnín, traskavých látok;
  • nebezpečný odpad tak, ako je definovaný zákonom č. 79/2015 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zdraviu škodlivý odpad, alebo iným spôsobom pre bežné nehnuteľnosti neštandardný a špecifický odpad, ktorého zneškodnenie podlieha osobitným predpisom;
  • krehké a ľahko rozbitné predmety;
  • tekutý materiál;
  • potraviny;
  • veci, ktorých hmotnosť alebo rozmer presahuje rozmer ložnej plochy a hmotnosť presahuje nosnosť vozidla;
  • bankovky, šeky, zmenky a iné cenné papiere, tovar mimoriadnej hodnoty (najmä drahé kovy a kamene, šperky, starožitnosti, umelecké predmety a nepoistené veci vysokej hodnoty);
  • veci, ktorých preprava je zakázaná všeobecne platnými právnymi predpismi;
  • veci, o ktorých v individuálnom prípade Obchodník rozhodne, že k poskytovaniu Služieb neakceptuje.
  • V prípade, že Zákazník odovzdá Obchodníkovi v súvislosti s poskytovaním Služieb veci podľa odseku 6.8 tohto článku VOP, a to vedome, alebo nevedome, alebo bez vedomia Obchodníka, prípadne mu odovzdanie takýchto vecí zatají, Obchodník nezodpovedá za žiadne škody na týchto veciach a Obchodník má právo od Zmluvy odstúpiť a predmetné veci vrátiť Zákazníkovi na miesto nakládky, ak to bude možné; tým nie je dotknuté právo Obchodníka na náhradu škody a dojednanej Ceny v rozsahu poskytnutých Služieb. Pre vylúčenie pochybností, Obchodník v žiadnom prípade nezodpovedá za obsah vecí, ktoré sú predmetom poskytovania Služieb, plnú zodpovednosť za tento obsah nesie Zákazník.
  • Zákazník je povinný upozorniť už pri uzatvorení Zmluvy Obchodníka o všetkých vadách hnuteľných vecí určených na plnenie záväzku Obchodníka podľa Zmluvy. V prípade, ak hnuteľné veci určené Zákazníkom v súvislosti s poskytovaním Služieb vyžadujú osobitné zaobchádzanie, postupy alebo nakladanie s nimi, alebo majú osobitné vlastnosti, zaväzuje sa Zákazník na tieto upozorniť Obchodníka už pri objednávke, resp. pred uzatvorením Zmluvy; v opačnom prípade Obchodník nezodpovedá za vady vzniknuté na hnuteľných veciach a má právo od Zmluvy odstúpiť; tým nie je dotknuté právo Obchodníka na náhradu škody.
  • Zákazník prehlasuje, že hnuteľné veci, ktoré sú predmetom poskytovania Služieb a ich obsah je výlučne v jeho vlastníctve, prípadne má povolenie takto s nimi nakladať, a že tieto nenadobudol trestnou činnosťou. V prípade ak v dôsledku uplatnenia nárokov inej osoby k predmetným veciam (najmä vlastníka, či osoby s oprávnením s vecami nakladať, tieto držať, či užívať) dôjde u Obchodníka ku škode, zaväzuje sa Zákazník uhradiť Obchodníkovi všetky škody mu vzniknuté.
  • Zákazník je povinný skontrolovať hnuteľné vecí odovzdávané Obchodníkovi pre účely splnenia záväzku zo Zmluvy a preberané od Obchodníka po ukončení poskytovania Služieb. V prípade, že Zákazník zistí, že hnuteľná vec alebo jej obal je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť Obchodníkovi najneskôr ku momentu prevzatia hnuteľných vecí Zákazníkom.
  • V prípade, ak Obchodník prevzal hnuteľné veci určené Zákazníkom na sťahovanie v mieste nakládky, ale Zákazník nezabezpečí pre Obchodníka sprístupnenie miesta vykládky, je Obchodník oprávnený tieto hnuteľné veci uskladniť vo svojom sklade a účtovať objednávateľovi skladné vo výške 10,- EUR (desať eur) za každú jednotlivú hnuteľnú vec, to za každý deň jej uskladnenia, ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak; pokiaľ v takomto prípade Zákazník v dodatočnom termíne nie dlhšom ako 7 (sedem) pracovných dní nezabezpečí dohodnuté alebo náhradné miesto vykládky predmetných hnuteľných vecí, je Obchodník oprávnený odstúpiť od Zmluvy a ďalej postupovať v zmysle platných právnych predpisov.
  • V prípade ak bude potrebné odovzdanie, alebo prevzatie hnuteľných vecí Zákazníkovi opakovať z dôvodu neprítomnosti Zákazníka na mieste určenom, všetky náklady s tým vzniknuté znáša Zákazník.

VII. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Odstúpenie od Zmluvy – Zákazník (Spotrebiteľ)

  • Zákazník je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu od Zmluvy odstúpiť v lehote 14 (štrnástich) dní.
  • Lehota na odstúpenie od Zmluvy začína plynúť odo dňa uzavretia Zmluvy.
  • Zákazník je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie Služieb aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy podľa odseku 7.2 tohto článku VOP, s výnimkou podľa odseku 7.5 tohto článku VOP.
  • Lehota na odstúpenie od Zmluvy podľa odsekov 7.1 až 7.3 tohto článku VOP sa považuje za zachovanú, ak Zákazník najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od Zmluvy Obchodníkovi.
  • Zákazník berie na vedomie, že nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, ak došlo k úplnému poskytnutiu Služieb a poskytovanie Služieb začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy podľa odseku 7.1 tohto článku VOP s výslovným súhlasom Zákazníka, alebo ak Zákazník výslovne o poskytnutie Služieb pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy požiadal, a Zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že takýmto udelením súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy po úplnom poskytnutí Služieb. V prípade, ak Zákazník odstúpi od Zmluvy po udelení súhlasu Obchodníkovi so začatím poskytovania Služieb pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy, resp. po tom, ako Obchodníka výslovne požiadal o začatie poskytovania Služieb počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy podľa predchádzajúcej vety tohto odseku VOP a k úplnému poskytnutiu Služieb nedošlo, zaväzuje sa Zákazník uhradiť Obchodníkovi Cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa, kedy Zákazník odstúpenie od Zmluvy oznámil Obchodníkovi. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej Ceny dohodnutej v Zmluve.
  • Odstúpenie od Zmluvy môže Zákazník doručiť písomne na adresu sídla Obchodníka: Balla s. r. o., Jedľová 8597/6, Bratislava – mestská časť Vrakuňa 821 07, SR, alebo elektronicky (e-mailom) na e-mailovú adresu: info@stahovaniebala.sk, alebo v prípade, ak bola Zmluva uzatvorená ústne (napríklad telefonicky), na uplatnenie práva Zákazníka na odstúpenie od Zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie Zákazníka, ktoré vyjadruje vôľu Zákazníka odstúpiť od Zmluvy. Zákazník má možnosť na odstúpenie od Zmluvy použiť vzorový „Formulár na odstúpenie od zmluvy“ dostupný Zákazníkovi na Webovom sídle Obchodníka; jeho použitie však nie je povinné.
  • V prípade platného a účinného odstúpenia od Zmluvy podľa týchto VOP vráti Obchodník Zákazníkovi bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 (štrnástich) dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy celkovú uhradenú Cenu za Služby (ktoré sú predmetom odstúpenia; resp. v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy, ak bolo odstúpené len od časti poskytovaných Služieb) v celej výške vrátane všetkých platieb, ktoré od neho prijal (ak v čase odstúpenia od Zmluvy k ich prijatiu a úhrade došlo), bez uplatnenia akýchkoľvek dodatočných poplatkov spojených s vrátením Ceny Zákazníkovi. Tým nie je dotknutý odsek 7.5 tohto článku VOP.
  • Obchodník vráti Zákazníkovi Cenu za Služby, resp. jej časť v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy, vrátane všetkých platieb, ktoré od neho prijal rovnakým spôsobom, aký použil Zákazník pri svojej platbe Ceny, ak Zákazník výslovne nesúhlasil s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

Odstúpenie od Zmluvy – Zákazník (Podnikateľ)

  • Zákazník berie na vedomie, že v prípade odstúpenia od Zmluvy nemá nárok na odstúpenie od Zmluvy podľa ustanovení týchto VOP, ktoré sa vzťahujú na odstúpenie od Zmluvy Zákazníka – Spotrebiteľa. Na odstúpenie od Zmluvy zo strany Zákazníka ako Podnikateľa sa vzťahujú ustanovenia týchto VOP týkajúcich sa odstúpenia od Zmluvy zo strany Zákazníka – Spotrebiteľa primerane (najmä v rozsahu odsekov 7.6 – 7.8 tohto článku VOP) a príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka, ak tieto VOP neurčujú inak.
  • Zákazník je oprávnený odstúpiť od Zmluvy v prípade (i) podstatného porušenia povinností zo strany Obchodníka, alebo v prípade, (ii) ak Obchodník odstúpenie od Zmluvy Zákazníkovi umožnil, alebo (iii) z dôvodov, ktoré mu priznávajú platné právne predpisy. Za podstatné porušenie zmluvných povinností sa na účely tohto ustanovenia VOP považuje najmä, nie však výlučne omeškanie Obchodníka s poskytnutím Služieb po dobu dlhšiu ako 30 (tridsať) dní odo dňa dodania dohodnutého v Zmluve.

Odstúpenie od Zmluvy – Obchodník

  • Obchodník je oprávnený odstúpiť od Zmluvy uzavretej so Zákazníkom – Spotrebiteľom do 14 (štrnástich) dní odo dňa uzatvorenia Zmluvy len z dôvodov, ktoré Obchodníkovi priznávajú platné právne predpisy.
  • Obchodník je oprávnený odstúpiť od Zmluvy uzavretej so Zákazníkom – Podnikateľom do 14 (štrnástich) dní odo dňa uzatvorenia Zmluvy (i) zo závažných prevádzkových dôvodov, alebo (ii) ak ani pri vynaložení značného úsilia, ktoré od neho možno spravodlivo požadovať, nie je schopný poskytnúť Služby Zákazníkovi v lehote dojednanej v Zmluve, alebo v Cene dojednanej v Zmluve, alebo (iii) z dôvodov, ktoré mu priznávajú platné právne predpisy, alebo (iv) z dôvodov uvedených v týchto VOP.
  • V prípade odstúpenia od Zmluvy zo strany Obchodníka, je Obchodník povinný postupovať zákonným spôsobom, odstúpenie od Zmluvy bezodkladne doručiť Zákazníkovi. Pred odstúpením od Zmluvy je Obchodník oprávnený ponúknuť Zákazníkovi náhradné plnenie. Zákazník má právo náhradné plnenie odmietnuť a odstúpiť od  Zmluvy.
  • V prípade, ak Obchodník odstúpil od Zmluvy, a ak Zákazník uhradil Cenu, zaväzuje sa Obchodník Zákazníkovi Cenu, prípadne Cenu v hodnote neposkytnutej Služby, vrátane všetkých platieb, ktoré od neho prijal vrátiť.

VIII. REKLAMÁCIE

Na Reklamácie Zákazníka sa vzťahuje Reklamačný poriadok, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP.

IX. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

  • Prevádzkovateľom osobných údajov Zákazníkov, Záujemcov o Služby, Tretích osôb ako dotknutých osôb je Obchodník a spracováva ich v súlade s Nariadením GDPR a Zákonom o ochrane osobných údajov.
  • Obchodník sa zaväzuje dodržiavať ustanovenia Zákona o ochrane osobných údajov. Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov zo strany Obchodníka nájdete na Webovom sídle v časti „Ochrana osobných údajov“.

X. VYŠŠIA MOC

Obchodník nezodpovedá za oneskorenie alebo nesplnenie niektorej povinnosti podľa týchto VOP a/alebo Zmluvy, ako ani za akékoľvek škody spôsobené v dôsledku neočakávanej udalosti mimo jeho vplyvu, hlavne zásahu vyššej moci, požiaru, povodne, vojny, občianskej vojny, sabotáže, štrajku, zákonov, výnosov, vyhlášok, predpisov alebo nariadení štátu a iných okolností mimo kontrolu Obchodníka, alebo ktoré sú okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť podľa všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky, ak nie je platnými právnymi predpismi určené inak.

XI. SALVÁTORSKÁ DOLOŽKA

V prípade, že niektoré ustanovenia týchto VOP a/alebo Zmluvy sú alebo sa z akéhokoľvek dôvodu stanú neplatné, neúčinné alebo nevynútiteľné (obsoletné), nemá to a ani to nebude mať za následok neplatnosť, neúčinnosť alebo nevynútiteľnosť ostatných ustanovení týchto VOP a/alebo Zmluvy. Zmluvné strany sú povinné v dobrej viere rokovať, aby bolo neplatné, neúčinné alebo nevynútiteľné ustanovenie písomne nahradené iným ustanovením, ktorého vecný obsah bude zhodný alebo čo najviac podobný ustanoveniu, ktoré je nahradzované, pričom účel a zmysel týchto VOP a/alebo Zmluvy musí byť zachovaný. Do doby, kým takáto dohoda nebude uzavretá, rovnako však aj pre prípad, že k nej nedôjde vôbec, sa na nahradenie neplatného, neúčinného alebo nevynútiteľného ustanovenia použijú iné ustanovenia týchto VOP a/alebo Zmluvy a ak také nie sú, potom ustanovenia príslušných právnych predpisov platných a účinných na území Slovenskej republiky, ktoré zodpovedajú kritériám podľa predchádzajúcej vety.

XII. DORUČOVANIE

  1. Vo veciach komunikácie a záležitostiach týkajúcich sa týchto VOP, alebo Zmluvy, využíva Obchodník predovšetkým elektronickú komunikáciu (e-mail), ako aj Webové sídlo, prípadne iné vhodné komunikačné prostriedky. V prípadoch, kedy sa podľa týchto VOP predpokladá oznamovanie skutočností Záujemcovi o Služby, alebo Zákazníkovi oznámením prostredníctvom Webového sídla, považujú sa takéto oznámenia za oznámené ich zverejnením na Webovom sídle podľa podmienok týchto VOP.
  2. Pre účely kontaktovania Obchodníka v zmysle týchto VOP a Zmluvy je Záujemca o Služby, resp. Zákazník oprávnený kontaktovať Obchodníka nasledovným spôsobom:

Adresa na doručovanie:

Balla s. r. o., Jedľová 8597/6, Bratislava – mestská časť Vrakuňa 821 07, SR

Telefónne číslo: +421 948 366 513

E-mail: info@stahovaniebala.sk

  1. Písomnosti sa doručujú poštou, kuriérskou službou, alebo elektronickými prostriedkami (e-mail) na dohodnutú adresu, na adresu sídla, miesta podnikania, alebo bydliska druhej zmluvnej strany, alebo na adresu, ktorú si zmluvné strany za týmto účelom určia. Za deň doručenia v prípade doručovania kuriérskou službou sa považuje deň, kedy adresát písomnosť prevzal, alebo odmietol prevziať. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že akákoľvek písomná zásielka zasielaná poštou zo strany Obchodníka Zákazníkovi (prípadne Záujemcovi o Služby) alebo Zákazníkom (prípadne Záujemcom o Služby) Obchodníkovi sa považuje za doručenú adresátovi dňom jej prevzatia, alebo vrátením nedoručenej písomnosti. Písomnosti doručované prostredníctvom e-mailu sa považujú za doručené v deň ich odoslania, ak sa nepreukáže iný dátum doručenia.

XIII. ROZHODNÉ PRÁVO

  1. Tieto VOP a právne vzťahy vzniknuté na ich základe a/alebo na základe Zmluvy, alebo súvisiace s týmito VOP a/alebo so Zmluvou, vrátane právnych vzťahov medzi Obchodníkom a Záujemcom o Služby, alebo Zákazníkom, výslovne neupravených týmito VOP sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.

V prípade, že Záujemcom o Služby, alebo Zákazníkom je subjekt s trvalým pobytom, miestom podnikania, alebo sídlom mimo územia Slovenskej republiky, považuje sa za voľbu rozhodného práva, ktoré má platiť medzi Záujemcom o Služby, alebo Zákazníkom a Obchodníkom, právo Slovenskej republiky podľa predchádzajúcej vety, s výnimkou zákona č. 97/1963 Zb. o medzinárodnom práve súkromnom a procesnom v znení neskorších predpisov a kolíznych noriem, či zákonných ustanovení príslušných predpisov, ktoré nie je možné vylúčiť.

Osobitne v prípade, ak je Zákazník – Spotrebiteľ z inej krajiny ako Slovenská republika, a táto mu priznáva výhodnejšie postavenie ako slovenský právny poriadok, t.j. ak právny poriadok štátu Zákazníka – Spotrebiteľa ponúka Spotrebiteľovi účinnejšiu možnosť ochrany, prípadne sa na daný vzťah aplikujú kolízne normy a zákonné ustanovenia o ochrane Zákazníka – Spotrebiteľa v danej krajine, ktoré nemožno vylúčiť, aplikuje sa na tieto VOP a daný vzťah právny poriadok krajiny Zákazníka – Spotrebiteľa. Obchodník v každom prípade rešpektuje práva Zákazníka – Spotrebiteľov, ktoré sú zaručené v krajine ich bydliska.

  1. Všetky spory vzniknuté z právneho vzťahu medzi Obchodníkom a Záujemcom o Služby, alebo Zákazníkom na základe Zmluvy a/alebo týchto VOP alebo súvisiaceho so Zmluvou a/alebo VOP, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik Zmluvy a/alebo VOP sa zmluvné strany pokúsia prednostne riešiť rokovaniami a dohodou. Ak k dohode nedôjde, bude spor s konečnou platnosťou rozhodovaný slovenským súdom na základe pravidiel miestnej, vecnej a funkčnej príslušnosti podľa Civilného sporového poriadku.

V prípade, že Záujemcom o Služby, alebo Zákazníkom je subjekt s trvalým pobytom, miestom podnikania, alebo sídlom mimo územia Slovenskej republiky, považuje sa dojednanie podľa predchádzajúcej vety za dohodu, ktorou sa zakladá v zmysle príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky a Európskej Únie právomoc slovenského súdu rozhodovať o prípadných sporoch, ak nie je platnými právnymi predpismi (vrátane medzinárodných právnych predpisov) určené inak. Zmluvné strany (vrátane Záujemcu o Služby) v danom prípade ako miestne príslušný súd stanovili vo veci vecne príslušný všeobecný súd Obchodníka.

XIV. POUČENIE O PRÁVE SPOTREBITEĽA PODAŤ OBCHODNÍKOVI ŽIADOSŤ O NÁPRAVU

Zákazník, ktorý je fyzickou osobou – Spotrebiteľom má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu, zaslanú na e-mailovú adresu info@stahovaniebala.sk, ak medzi Zákazníkom – Spotrebiteľom a Obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, alebo ak sa Zákazník – Spotrebiteľ domnieva, že Obchodník inak porušil jeho práva.

Ak Obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, alebo ak na ňu neodpovie do 30 (tridsiatich) dní odo dňa jej odoslania, Kupujúci má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa príslušných ustanovení Zákona o alternatívnom riešení sporov – podaním návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu a pokúsiť sa o dosiahnutie dohody o vyriešení sporu zákonom stanoveným postupom. Zároveň, ak Obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, Obchodník informuje Zákazníka – Spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov.

Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Zákazníkom – Spotrebiteľom a Obchodníkom, vyplývajúceho zo Zmluvy – spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so Zmluvou – spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa vzťahuje na spory medzi Obchodníkom a Zákazníkom – Spotrebiteľom, ktorý mal ku dňu uzatvorenia Zmluvy, bydlisko, alebo miesto obvyklého pobytu v Slovenskej republike, alebo inom členskom štáte Európskej únie, než je členský štát Európskej únie v ktorom má sídlo Obchodník.

Subjektom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov je:

Slovenská obchodná inšpekcia

Ústredný inšpektorát

Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

so sídlom: Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27, Slovenská republika

email: ars@soi.sk , adr@soi.sk

pričom bližšie informácie sú dostupné na https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi, alebo príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (zoznam je dostupný na internetovej stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1). Zákazník môže v prípade Zmluvy uzavretej elektronicky využiť na alternatívne riešenie svojho sporu platformu riešenia sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/

XV. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  1. Tieto VOP platia po celú dobu platnosti a účinnosti právneho vzťahu medzi Obchodníkom a Zákazníkom založeného Zmluvou, a to až do úplného vyrovnania všetkých nárokov, ktoré z nich vyplývajú. VOP možno v takomto prípade meniť len s výslovným súhlasom oboch Zmluvných strán. Platne uzavretá Zmluva sa spravuje VOP platnými v čase jej uzavretia, ak nie je platnými právnymi predpismi určené inak.
  2. Obchodník je oprávnený jednostranne VOP zmeniť, za predpokladu, že tým nie je dotknutý odsek 15.1 tohto článku VOP. Obchodník oznamuje zmeny VOP ich zverejnením na Webovom sídle, a/alebo zaslaním zmeny VOP na e-mailovú adresu Záujemcu o Služby, alebo Zákazníka, v rovnakej lehote, alebo prostredníctvom iného vhodného komunikačného kanálu. Dôvody pre zmenu VOP sú najmä (i) zmena príslušných právnych predpisov alebo požiadavky príslušných orgánov, alebo (ii) zmena externých faktorov, ktoré ovplyvňujú poskytovanie Služieb.
  3. Všeobecným orgánom trhového dozoru pre ochranu spotrebiteľa na vnútornom trhu je podľa zákona č. 128/2002 Zb. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj

so sídlom Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava, Slovenská republika

Odbor výkonu dohľadu: tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04, fax č. 02/58 27 21 70

info@soi.sk, ba@soi.sk

http://www.soi.sk

https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

                                                                                                                                                    Jan Král, konateľ